úterý 18. března 2014

Svíčkování :)

Ahoj všichni, tento článek bude věnován mému velkému koníčku jménem svíčky. Z výrobou jsem začala asi před rokem a půl a od té doby vyrábím svíčky o sto šest. A jak jsem se k tomu vůbec dostala? Nudila jsem se doma a projížděla internet, hledala jsem různé nápady na DIY a na to jak se zabavit. A narazila jsem na jeden blog (už bohužel nevím jak se jmenoval) a tam se psalo o výrobě svíček. Dost mě to zaujalo a začala jsem hledat dál. Objevila jsem stránku svicky.net, kde jsou popsané různé návody a typy na výrobu svíček. Úplně mě to pohltilo. Naobjednávala jsem si různé formy, barvy, voňavky, vosky, přísady a prostě hromadu věcí. Hned jak mi tyto pomůcky přišly, musela jsem je vyzkoušet. Ze začátku mi hodně pomohla kniha Svíčky-nové techniky, která je opravdu skvělá. Najdete v ní spoustu nápadů a rad, které se bohužel na internetu nikde nedočtete, protože výroba svíček přeci jen není až tak rozšířená.
Já osobně používám dva druhy vosků. První je parafín - do kterého musím přidávat přísadu (stearin nebo aditivum), aby byl povrch svíčky krásně hladký a netvořili se mi nějaké vady jako třeba mapy a bubliny ve svíčce. Moje zkušenost je taková, že svíčka parafín + stearin má matný až mléčný povrch (ale hladký), svíčka parafín + aditivum má krásně lesklý povrch
Druhý vosk je Palmový vosk, který vytváří krystalky. Do tohoto vosku se nepřidává přísada (pokud není doporučena výrobcem - s tím jsem se ale zatím nesetkala)
Je to vážně zábava, míchat barvičky a nevědět co z toho vlastně nakonec vznikne :) Nakonec přihodím pár fotek ze svojí tvorby. Co na ně říkáte líbí se Vám?














Žádné komentáře:

Okomentovat