úterý 4. listopadu 2014

Udělej si sám, aneb domácí müsli

Přeji krásný zamračený den všem, no co si budeme povídat líp už asi nebude :(. Ale s tím už asi nic nenaděláme, takže pojďme se radši podívat na to, co jsem pro Vás dnes připravila. Chci se s Vámi podělit o můj pokus o výrobu domácího müsli. Müsli miluju a mohla bych ho jíst každý den, máte to taky tak? Ale jak už to tak bývá, když jsem ochutnala to domácí, tak se rozhodně k těm kupovaným vracet nehodlám. Ano, myslíte si správně, chuťově se opravdu nedá srovnat, domácí je o 100% lepší a navíc si do něj přidáte to co sami chcete. Já jelikož nemám zrovna v lásce hrozinky a ve většině müsli v obchodech jsou tak je to pro mě super, že si můžu namíchat dobrůtky, které mi opravdu chutnají.



Takže rozhodla jsem se moje první müsli udělat medovo-oříškové.


Co budeme potřebovat:
1. 200g ovesných vloček
2. 60g třtinového cukru (podle chuti můžete přidat více nebo méně, anebo nemusíte přidávat vůbec)
3. 100g ořechů (já použila takový mix ořechů z Tesca a loupané mandle od každého trochu)
4. 1 lžíce medu (podle chuti může být i víc)
Všechny ingredience (kromě cukru) jsem dávala od oka, takže to neberte až tak doslova. Stejně záleží na chuti každého.
Na titanové nebo teflonové pánvičce já použila Wok, orestujeme ovesné vločky s třtinovým cukrem a medem. Restujeme tak dlouho až cukr nezkaramelizuje (to poznáme tak, že müsli jakovy ztěškne). Pozor karamel se nesmí připálit. Pak vypneme a přendáme do mísy a necháme mírně vychladnout. Když je müsli vlažné přidáme nahrubo nasekané ořechy, sušené ovoce nebo třeba čokoládu (když použijete čokoládu, dejte méně cukru, ať s toho nemáte cukrkandl :)), prostě podle chuti přidejte to, co máte rádi. Necháme vychladnout a můžete se do toho pustit, je to opravdu mňamka :)


Jinak müsli mě vyšlo na zhruba nějakých 60,-, což si myslím, že není úplně špatná cena. A co vy zkoušeli jste někdy doma vyrábět müsli? Chutnalo Vám?

1 komentář:

  1. Ja musli moc nemusim, spis kase a ty se delam doma podle toho, co mam po ruce, tzn. nekupuji si ty v saccich. bára.kára blog

    OdpovědětVymazat